Înainte de culcare 2016





Mai țineți minte provocarea Înainte de culcare din anii precedenți? A avut un succes răsunător și am zis că e grozav că ne putem împărtăși gândurile din timpul lecturii cu cei care ne citesc.
M-am găndit să reiau provocarea ca să vedem ce mai citesc bloggerii de carte și în 2016.
Din experiența anilor precedenți, urmărind cu atenție cărțile pe care le citeați, mi-am dat seama cât de diverse sunt lecturile noastre și cum e lumea bună la curent cu noile apariții editoriale din țară și străinătate. Am adăugat câteva provocări noi pentru anul acesta și abia aștept să văd ce citiți voi, dragilor!

Cerințele provocării sunt să:

1. Folosiți în partea de sus a postării una dintre imaginile




2. Scrieți câteva rânduri despre cartea pe care o citiți și sentimentele pe care vi le trezește.
3. Includeți în text pe cuvintele Înainte de culcare sau și BuburuzaBia link spre acest articol.
4. Includeți în text un link spre o melodie care credeți că se potrivește cu starea pe care v-o induce cartea (asta e noutate, să vedem ce gusturi în materie de muzică aveți).
5. Faceți o fotografie cu coperta cărții într-o ipostază de lectură: pe pat, pe birou, pe noptieră etc și includeți-o în articol (opțional)
6. Copiați din carte un citat care v-a plăcut (opțional).
7. Nu uitați să îmi lăsați în comentarii la acest articol link spre fiecare postare a voastră ca să vă trec pe lista participanților.
8. Dacă vă place, puteți afișa una dintre fotografii pe blogul vostru (în bara laterală), cu link spre provocare, desigur, ca să vedem ce mai citesc și alții.
9. Pot să participe la provocare și cei care nu au blog, ci doar profil de facebook: pentru ei cerințele sunt să folosească haștag #InaintedeCulcare în text, să ne spună câteva cuvinte despre cartea pe care o citește și, de asemena, să includă un link spre acest articol în status. Nu uitați să faceți postarea vizibilă pentru public și să îmi lăsați și mie un link aici în comentariu, ca să vă pot trece pe listă.

Exemplu



BuburuzaBia are o provocare nouă în 2016.
De câteva zile  Înainte de culcare citesc Belzhar de Meg Wolitzer. Deși am citit doar jumătate din roman, îmi place. Cartea o urmărește pe adolescenta Jam Gallahue, tânăra trece printr-o traumă severă după ce prietenul e Reeve moare într-un accident.

"Acum sunt o fată apatică, cu părul lung căreia nu-i pasă de nimic înafară de propria ei durere."

Jam este trimisă de părinții ei la o școală cu internat ceva mai specială, fiecare elev de acolo a trecut la un momentdat prin momente dificile în urma cărora se confruntă cu traume.
Jam realizează că durerea ei este într-un fel sau altul similară cu a celorlalți datorită cursului de teme speciale în engleză la care ia parte cu alți colegi. Celor câțiva elevi prezenți la curs li se cere să citească  romanul Clopotul de sticlă de Sylvia Plath și să scrie într-un jurnal despre ceea ce simt.
Elevii realizează că în momentele în care scriu în jurnal se întâmplă ceva magic, fiecare dintre își retrăiește într-un fel sau altul drama. Până aici am citit și sunt nerăbdătoare să continui romanul.

Piesa cea mai potrivită romanului Belzhar mi se pare kiiara- feels, vocea moale a cântăreței și versurile despre sentimente amestecate merg mână în mână cu povestea lui Jam.




Ei citesc:



Comentarii

  1. Daaa! Încercam zilele trecute să îmi reamintesc rubrica și nu am reușit până ce nu ți-am văzut articolul. Drăguț că lansezi această provocare. Revin zilele acestea cu un nou comentariu :) Spor la citit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. P.S. N-am mai dat pe aici de ceva vreme, nu știu dacă e recentă schimbarea sau nu, dar ador background-ul! E super!

      Ștergere
    2. Abia aștept să-ți citesc părerile despre lectura în curs. Background-ul e deja de anul trecut neschimbat, mă bucur că-ți place. M-a cam chinuit talentul și am vrut să-l schimb de câteva ori, dar i-am dat pace. :D

      Ștergere
  2. Am auzit că e destul de controversată cartea pe care o citești. Momentan abia am terminat ''Pe muchie de cuțit'' de dr Atul Gawande și nici nu știu ce să încep să citesc :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Controversată, nu cred. Plină de surprize, categoric. :)
      Sper că te-ai decis în legătură cu următoarea carte. Lectură plăcută!

      Ștergere
  3. foarte tare provocarea, felicitari ! am preluat si eu postarea :D

    http://twistinmysobriety-alexa.blogspot.ro/2016/03/inainte-de-culcare-1.html

    este ok daca postez de mai multe ori, pe masura ce citesc alte carti ? :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, cu intarziere am postat si eu. Sper sa pot sa postez in rubrica aceasta cat mai des, pentru ca imi place foarte mult. Multumesc de provocare. :)

    http://dreamerforever25.blogspot.ro/2016/03/inainte-de-culcare-1-2016.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ești pe listă! postezi când simți nevoia, lectură plăcută! :D

      Ștergere
    2. http://dreamerforever25.blogspot.ro/2016/04/inainte-de-culcare-2-2016.html, o alta postare in cadrul provocarii. :)

      Ștergere
    3. Te-am trecut si de data aceasta. :)

      Ștergere
  5. Hei-hei! Si eu sunt aici. Fac asta din 2014, nu renunt acum. Voi scrie in curand o postare legata de asta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://intheheartofthewords.blogspot.ro/2016/08/inainte-de-culcare-dupa-7-ani-guillaume.html

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)