Micul prinț- A. de Saint- Exupéry

De ziua mea (toată săptămâna), pe lângă practica la radio (despre care o să mai vorbim), am petrecut alături de Micul prinț.
Astăzi fiind 1 iunie, am zis că cel mai potrivit ar fi să discutăm de cartea lui Antoine de Saint-Exupéry. Am primit-o în dar de la o prietenă dragă.

Recenzie

" Bineînțeles, zise vulpea. Tu nu ești deocamdată pentru mine decât un băiețel foarte asemănător cu o sută de mii de alți băieței. Și nu am nevoie de tine. Și nici tu nu ai nevoie de mine. Eu nu sunt pentru tine decât o vulpe asemănătoare cu o sută de mii de alte vulpi. Dar, dacă mă îmblânzești, vom avea nevoie unul de celălalt. Tu vei fi pentru mine fără seamăn pe lume. Eu voi fi pentru tine fără seamăn pe lume..."

Micul prinț este un personaj plin de inocență, cam solitar, dar foarte simpatic. Este un bun observator\și un foarte bun povestitor.
Povestirea ne poartă pe tărâmul fantastic prin care călătorește eroul nostru. O lume dispersată și solitară, un univers cu planete locuite de creaturi construite pe baza unor stereotipuri umane (omul de afaceri, bețivul, lampagiul stresat etc.) . 
Este ciudat să citești acest roman la maturitate, sau cât de matur poate fi cinceva de vârsta mea, și, trebuie să recunosc că mi-am cam pierdut antrenamentul. Mi-a fost destul de greu să îmi imaginez micile planete, decorul sau personajele, noroc că mă ajută ilustrațiile cărții. 
Cu toate acestea, eu m-am regăsit în personajul principal, alții poate se vor recunoaște în trandafir, vulpe, om de afaceri, ori, poate îi vor recunoaște pe cei din jur în personajul bețiv sau mai știu eu. 
Când ești mare uiți cum percep cei mici lumea, e greu să fii atent la toate și e și mai greu să fii deschis. Acum realizez că și eu eram în copilărie un mic prinț, unul care prefera să îi observe pe cei din jur. Un mic prinț care punea întrebări foarte calculate, de fapt, cred că am rămas un mic prinț și azi. 

"Oamenii mari nu pricep niciodată nimic şi este obositor pentru copii să le dea întruna explicaţii."


Este o poveste minunată ce poate fi citită și savurată la orice vârsta, atâta timp cât copilul din interiorul fiecăruia este încă viu.  Pe scurt, cartea de față este o pledoarie despre pace, iubire, relaționare între adulți și copii, încredere și prietenie. 
La mulți ani de 1 iunie! La mulți ani tututor celor cu suflet de copil și cu bucurie în inimi!

 Alte citate


"-Şi de ce bei ?  îl ceartă micul prinţ , dorind să-i vina în ajutor .
-Ca să uit ca mi-e ruşine – mărturiseste beţivul .
-Şi de ce ţi-e ruşine ?
-Ruşine că beau – încheie beţivul "


************************************************************
" Nu cunoaştem decât ceea ce îmblânzim. Iar oamenii nu mai au timp să cunoască nimic. Cumpără lucruri de gata de la neguţători. Cum însă nu există neguţători de prieteni, oamenii nu mai au prieteni."


 ***********************************************************

"Limpede nu vezi decât cu inima. Miezul lucrurilor nu poate fi văzut cu ochii."

****************************************************

"Nu prea ştiu de ce-ţi scriu. Simt că am mare nevoie de o prietenie căreia să-i încredinţez nimicurile ce mi se întâmplă.... Poate că îmi scriu chiar mie."

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)