Ciobit.Interviuri cu Maia Morgenstern

    Vă promisesem în articolele precedente că voi scrie despre o nouă carte (nouă la mine în bibliotecă), acum e momentul să-mi respect promisiunea.
 Recenzia acestei cărți o fac prin bunăvoința Libris, librărie online care mi-a pus și această carte la dispoziție. La ei găsiți o gamă vairată de cărți online în română și chiar și în alte limbi.
Ciobit: Interviuri cu Maia Morgenstern conţine o serie de intervirui cu actrița Maia Morgenster realizate de Oana C. Popescu.

 Despre Maia Morgenstern se pot spune multe, este actriță renumită de teatru și film, sinceră să fiu rare ori am văzut-o la TV și niciodată pe scenă, deși mi-aș dori mult să o văd și încă îmi doresc.
  Cartea de față nu are caracter autobiografic, deși amintirile din spectacole, repetiții sau filmări sunt preponderent folosite.
 În carte, actrița este întrebată și provocată să răspundă la întrebări și teme precum: meseria de actor, repetiţii, probleme de zi cu zi, familie, copii, cultură şi chiar despre Holocaust. Unele din teme sunt amânate sau chiar refuzate. Am aflat destul de multe lucruri despre această doamnă, deși în multe privințe este păstrat misterul.
"cred întru cunoaștere și de aici o să vină toleranța, și capacitatea de a-l înțelege pe celălalt...A-ți dori să păstrezi un anumit profil, o anumită identitate nu înseamnă că-l negi pe altul..."
 Maia Morgenstern pare a fi o doamnă destul de sobră, dar foarte sensibilă și deschisă spre comunicare, deși  cred că nu vorbește oricât și cu oricine. Îmi place acest lucru la dumneaei, în presă nu se spun foarte multe despre ea și nici la televiziunile românești hămisite de senzațional și nesătule de tam tam n-a apărut.

"Mi-e teamă când încep un lucru nou. Și atunci mă pregătesc, este un mod de a mă proteja împotriva fricii. Frica face foarte bine! Mi-e teamă când abordez un rol nou, necunoscut, o zonă care nu mi-e familiară...Sunt foarte multe zone, lucruri, la care nu mă pricep. Foarte multe lucruri. Şi astea par că-mi dau și un soi de...mă protejează contra suficienței!...E un cerc vicios, mi-e frică de suficiență."
Nu pot să acord o notă acestei cărți deoarece nu e un roman, e o carte cu interviuri. Mi-a plăcut că am aflat mai multe despre această mare actriță, am aflat că nici dumneaei n-a reușit din prima la admitere la actorie, lucru care e încurajant și motivant totodată. Prin perseverență și muncă putem reuși în orice domeniu, cam asta ne îndrumă și în carte.

*************
Voi ce mai faceți? Eu săptămâna viitoare am altă sesiune de simulări, așa că vă rog să-mi țineți pumnii! De la blog voi lua o mică pauză, cel puțin săptămâna următoare, până scap de simulări. Nu înțeleg de ce le-au programat așa devreme...mă pun pe învățat,spor și vouă!

Comentarii

  1. Foarte interesantă recenzia. Şi mie Maia Morgenstern mi se pare o fire sobră, aşa că mi-ar plăcea să pot privi şi din perspectiva ei. Sunt curioasă însă de unde vine titlul cărţii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cat am citit, nu justifica nicaieri titlul cartii. Si da, pare o fire mai rezervata...poate ca nu are motiv sa fie sociabila...

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)