Eva Luna - Isabel Allende


Despre autor


  Isabel Allende, născută la 2 august 1942, este o scriitoare vestită de origine chiliano-americană. Allende a scris în stilul realismului magic, este considerată a fi una dintre primele scriitoare de succes din America Latină.Este nepoata fostului președinte chilian Salvador Allende, după răsturnarea acestuia de la putere de către generalul Pinochet, se refugiază în Venezuela unde lucreaza timp de cincisprezece ani ca ziaristă înainte de a-și publica primul roman, Casa Spiritelor, în 1982. Romanul Eva Luna a fost publicat cinci ani mai târziu, în anul 1987. 

Incipit

Mă cheamă Eva, ceea ce înseamnă viață, conform unei cărți pe care a consultat-o mama ca să-mi găsească numele.M-am născut în ultima odaie a unei case întunecate și am crescut printre mobile vechi, cărți în latină și mumii umane, dar asta n-a reușit să mă facă melancolică, pentru că am venit pe lume purtând în memorie boarea selvei. 

Scurt rezumat

Cartea aceasta e mai mult o cronică, una care urmărește viața Evei Luna și a celor cu care va avea ea tangență pe parcursul romanului. Ni se prezintă împrejurările prin care a venit Eva pe lume. Prin dragoste, mama ei a salvat un indian mușcat de un șarpe otrăvitor . Din această dragoste otrăvită, Consuela mama Evei, o va naște pe fată într-o cămăruță din casa în care era slujnică.
 Fetița învață de mică să fie harnică, își ajută mama la treburile casnice, se înțelege bine cu ceilalți locuitori și angajați ai casei.Într-o zi mama ei moare iar fata ajunge în  grija unei colege de-a mamei sale care o trimte pe fată de slujnică la o altă familie încă de la șapte ani. 
 În celelalte planuri ni se prezintă viața lui Rolf Carle, care va deveni mai târziu iubitul Evei, dar și neînțelegerile politice de la acea vreme din America Latină, teritoriu vag descris, unde personajele trăiesc. 
Eva ajunge ca în adolescență să trăiască în casa unui turc și a soției sale, de care acesta ajunge să să îndrăgostească, de acolo ajunge în lume unde alături de Mimi, un transsexual,  care o va ajuta pe tânăra Eva să să scrie un  scenariu de telenovelă pe baza poveștilor din copilărie, și să fie ecranizat. 
Eva Luna se îndrăgostește pe parcursul romanului de câțiva bărbați, pe rând nu de toți odată, unul dintre ei fiind șeful unei bande implicate în frământările politice de la acea vreme. În felul acesta este și ea nevoită să se implice, dar îl întâlnește și pe Rolf Carle, care filma evenimentele...
 Mda, nu vă mai spun prea multe despre acțiune pentru că nu veți înțelege, mai bine să citiți această carte pe care o găsiți la librăria online , tot printre cărțile lor puteți găsi cărți online în limba engleză dar și o gamă variată în română.  
Deci, căutați pe librăria online Libris, sau faceți cumva să citiți cartea.

Să vă spun părerea mea 

Eva Luna  este un roman plin de substanță cu personaje puternice, mai ales personajul principal.Un personaj feminin foarte bine construit, mai ales pe planul gândirii și din punct de vedere al imaginației. Cartea are și personaje controversate, precum transsexualul, dar și momente controversate precum iubirea dintre Eva și turcul Riad Halabi. 
Probabil că autoarea s-a inspirat din controversele politice prin care a trecut pentru a construi părțile cu neînțelegerile politice din carte, părțile acelea mă cam enervau.
În mare parte mie mi-a plăcut și vă recomand acest roman cu dragă inimă.
Nota pe care o acord acestei cărți este 9 din 10. Are și mici lipsuri pe aici, pe acolo dar per ansamblu e foarte reușită!

Bye! Rămâneți aproape.


Comentarii


  1. da, cu adevarat orice ai citi de Isabel Allende rezultatul este o placere, in primul rand scrisul ei are un mare farmec, ea este o povestitoare de mare talent, o ”povestasa” cum spune chiar ea intr-o culegere de povestiri. prima carte a ei pe care am citit-o a fost ”Ines a sufletului meu” si m-am bucurat descoperind aceasta scriitoare remarcabila. sursa altor carti ale ei este chiar experienta ei personala de viata, din copilarie si tinerete, inclusiv lovitura de stat din Chile prin care unchiul ei a fost inlaturat, apoi refugierea in tara vecina, cum si-a descoperit talentul de a scrie....acum traieste in SUA, la al doilea mariaj.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine spuneti! Romanele ei sunt pline de farmec, cand voi sta mai bine cu timpul voi cauta sa citesc romanul Paula, scris dupa decesul fiicei autoarei si inspirat din drama fetei. :)

      Ștergere
  2. Nu stiu daca ai apucat sa citesti sau nu Paula...eu am citit-o in doua zile si am plans de la prima pagina pana la ultima. Nu ai cum sa uiti aceasta carte, este foarte foarte trista si este scrisa cu multa multa duiosie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut o tentativa de a citi 'Paula' mai demult,dar din lipsa de timp am abandonat. Probabil voi mai avea una curand. :)

      Ștergere
  3. Intr- adevar una dintre cele mai bune povestitoare! Eu am citit toate cartile editate la noi. Cele mai bune si mai frumoase sunt cele de memorii si va recomand din suflet " SUMA ZILELOR" un talent narativ... cum numai sud- americanii au, ei respira acolo alt aer :-) pe care-l duc cu ei oriunde ar pleca! " Paula" ste mai mult ca impreionanta, am citit razand si plangand in acelasi timp, de doua ori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Isabel Allende e de un talent foarte mare si da, sud-americanii stiu sa lege bine cuvintele in carti. :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)