Pe când eram o operă de artă Eric-Emmanuel Schmitt


Pe când eram o operă de artă

Am cartea de la această librărie online, este una din preferatele mele, scrise de autorul meu preferat, Eric-Emmanuel Schmitt. Am mai citit de la el cărți din Ciclul invizibilului precum Oscar și tanti roz, Copilul lui Noe, Viața mea cu Mozart, Milarepa și acum adaug în listă și  romanul Pe când eram o operă de artă.
    Rezumatul cărţii: Acest roman spune povestea unui tânăr depresiv de douăzeci de ani, eclipsat de cei doi frați mai mari  care erau mult mai vestiți și mai arătoși decât el. În pragul sinuciderii tânărul este convins de artistul Zeus-Peter Lama să se lase transormat într-o operă de artă primind în schimb o viață în care va fi admirat și mai  vestit decât frații lui. Zeus îi înșcenează moartea și înmormântarea.După care îl supune pe tânăr unor operații estetice pentru a-l transorma în opera de artă promisă. Îi dă numele de Adam bis și îl prezintă în diferite expozitții nu ca pe un om ci ca pe un obiect de artă.
  Într-o zi pe când ieșise din casa lui Zeus, Adam îi întâlnește pe plajă pe pictorul Hannibal și pe fiica acestuia, Fiona de care se îndrăgostește. Din acea zi, opera încearcă să își recâștige statutul de ființă umană. Zeus vrea să îi înăbușe această dorință prin diferite mijloace, chiar prin lobotomie.Îl expune pe Adam bis în diferite expoziții, îl duce chiar și în Japonia.După un timp  îl vinde  unui colecționar de unde este scos la licitație și cumpărat cu bani grei de stat pentru a fi prezentat într-un muzeu.
  Lupta lui Adam cu statul  o veți afla numai dacă citiți cartea.
    Acest roman mă duce cu gîndul la câteva lucruri, viața lui Adam se aseamănă mult cu cea a celebrităților internaționale care nu sunt decât niște obiecte/marionete în mâinile impresarilor, de fapt, dacă stau să mă gândesc, această soartă se potrivește mult mai bine cu cea a fraților lui Adam, care nici măcar nu încearcă să se elibereze din mâinile păpușarilor și chiar din patima drogurilor.Măcar Adam încearcă să scape de acestă viață și de contractul semnat cu Binefăcătorul (cum îi spune Adam de câteva ori la începutul cărții lui Zeus-Peter Lama).
Scriu mai jos citatul care m-a amuzat cel mai mult, Adam bis este expus în colecția personală a unui bogătan. E vizitat de multă lume, printre care și de frații săi care, desigur nu-l recunosc.


-Vorbește, a spus el arătând spre mine foarte mândru de parcă tocmai m-ar fi inventat.
-Ba nu, nu vorbește...
-Mie mi-a vorbit.
-A, da? Au spus cei mai ironici adulmecând fumul ca să se asogure că era hașiș. Și ce v-a zis?
-Că sunt idiot.  
În încheiere, dacă ar fi să îi acord acestei cărți o notă, deși nu mă simt în măsură să judec lucrările unor oameni cu o experiență de viață mai bogată decât mine, nota ar fi 9 din 10. E un oarecare record personal, am citit cartea în două zile.

P.S Cartea poate fi comandată şi online  de la librăria Libris la un preț foarte bun, la această librărie online găsiți de asemenea și o gamă variată de cărți în limba engleză  și literatură universală.
Lectură plăcută! 

Comentarii

  1. Am citit si eu cartea, dar nu m-a impresionat in mod deosebit. Mi se pare ca "Oscar si Tanti Roz" a fost mult mai buna...Asta parca are ceva ciudat in ea, nu stiu, mi-a dat si o stare aparte. Tot de el urmeaza sa citesc "Concert in memoria unui inger" si abia astept sa vad cum este. Schmitt este chiar un autor foarte bun, avand in vedere ca este si doctor in filozofie :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Pe cand eram o opera de arta" difera mult de stilul in care e scris "Oscar si tanti roz" :)
      "Oscar si tanti..." e mult mai ludica, pare o carte pentru copii scrisa in stil foarte simplu cu o actiune foarte slaba, etc. Si mie mi-au placut mai mult romanele din "Ciclul invizibilului", din care face parte si Oscar. :) Iti sugerez si tie sa citesti cartile din "Ciclul invizibilului", au toate acelasi stil dragut, simplu si profund. :)

      Ștergere
  2. incercati si cea mai frumoasa carte din lume si concert in memoria unui inger

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Cred că e un termen inventat, dacă mai țin bine minte aspectul din carte.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)