Înainte de culcare 2017 #1



Porovocarea Înainte de culcare 2016

Așa, mi-am luat pe mine cămașa de noapte aia cozzy și spălăcită, e de-a dreptul relaxant să nu fii constrâns de haine incomode.
 Am stins lumina și m-am pus în pat. Am aprins veioza de deasupra patului și acum sper ca papagalul Ozzy să nu se trezească. Îmi potrivesc perna la spate, mă acopăr cu pătura, iau cartea de pe noptiera dezordonată de lângă pat și încep să citesc... acesta este scenariul meu pentru o noapte liniștită. 
Rutina mea din serile în care nu vin prea obosită de la școală sau job. Momentele în care vreau să îmi dezlipesc ochii din social-media, telefon sau calculator. 
Mi-a mai rămas și ciocolată? Oh, e prefect!

Unde am rămas oare cu Amantul japonez? Ah, da, Irina, tânăra de 23 de ani se angajează la un azil de bătrâni și acolo întâlnește tot soiul de oameni interesanți. Bătrâni interesanți. De la Franțuzul amorezat de puștoaică, până la bătrâna Alma Belasco, femeia excentrică pe care lumea o suspectează că ar avea o idilă.

Irina și Seth, nepotul Almei, formează o alianță ca să afle dacă bătrâna are cu adevărat un amant. 
Isabel Allende (autoarea) este o adevărată maestră a itnrigilor, a construcției personajelor și a acținunii. Îmi place cum începe, convenția cprții, ca să o numesc așa, e foarte bine gândită. Un azil pentru bătrâni proveniți din diferite categorii sociale, Lark House, plasat într-un decor constituit din flora și faună. 
Allende știe să își construiască și să își plaseze personajele în locuri feerice. Trecutul, descendenții și soarta personajelor sunt de cele mai multe ori strâns legate. Niciun personaj de-al ei nu a dus o viață banală: de la Eva Luna, Maya, Ines, până la Irene. Fiecare are un parcurs al vieții special și palpitant. 
Nici soarta personajelor din Amantul japonez nu se dezice de la regulă.

***

Ce ziceți de o nouă provocare înainte de culcare? 

Regulile sunt simple: 

1. Scrii câteva cuvinte despre cartea pe care o citești, păreri din timpul lecturii (într-un articol de sine stătător sau ca text separat în altul, cum dorești)
2. Preiei fotografia din acest articol și o publici și în articolul tău
3. Pe cuvintele Înainte de culcare pui link-ul de la acest articol.
4. Într-un comentariu la acest articol îmi lași link-ul articolului tău.Te trec pe lista cititorilor nocturni;)
5. Opțional, poate ne arăți și o fotografie cu cartea pe care o citești lângă ursulețul preferat, pernă sau alt decor relaxant. 

Cititori nocturni:

Tudor  Cicu
Românisme






Comentarii

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aș zice că e prea complicat.Preiau imaginea așa cum zici. Tu încearcă efecte simulate

    RăspundețiȘtergere
  3. Am promis că voi posta pe blogul meu comentarii la cartea citită: vezi (flacaraluivladimir.blogspot.com) - Laika de AAG.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-a plăcut ideea, așa că am preluat-o și eu :).
    https://romanismesialtele.blogspot.ro/p/inainte-de-culcare.html

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)