Era să fiu eu - Ali Smith


Despre autor

Ali Smith este o scriitoare de origine scoțiană, cunoscută pentru cartea de povestiri Free Love and Other Stories, premiat cu Scottish Arts Council Book Award şi Saltire Society Scottish First Book of the Year Award. Dar și pentru romane precum: Hotel World (2001), The Accidental (2004), Girl Meets Boy (2007).

 De-a lungul carierei a fost recompensată cu Scottish Arts Council Book Award, Encore Award, Scottish Arts Council Book of the Year Award, Whitbread Novel Award şi nominalizată de două ori pe lista finaliştilor pentru premiile Man Booker şi Orange.


Despre carte 

Era odată un bărbat care, într-o seară, la o petrecere, între felul principal și desert, s-a dus și s-a încuiat într-unul dintre dormitoarele de la etajul casei celor care dădeau petrecerea.
Așa începe povestea pe care toți din  Era să fiu eu îi frământă. Accentul nu este pus neapărat pe modul în care îl vor scoate pe individ, numit Miles, din camera pe care o ocupă ilegal, ci pe modul în care protagoniștii acționează în situația dată.
De departe, cea mai afectată de situație este Genevieve Lee, proprietara casei, împreună cu soțul ei.
Cu toate acestea, Genevieve este cea care încearcă diferite modalități de a-l scoate pe Miles din cameră. Pentru asta, apelează la ajutorul lui Anna, o  cunoștință de-a lui Miles.

 Acum sufăr de o teamă îngrozitoare că oamenii care-și dau jos jachetele în casa mea s-ar putea să nu mai place niciodată de aici.
De departe, cel mai mult în Era să fiu eu îmi plac discuțiile pe care personajele cărții le poartă.
Discuțiile sunt puțin bizare, și cu toate acestea din ele reies adevărate mici filosofii de viață. Personajul cel mai priceput la aceste filosofii este fetița Brooke.

"Dă-mi voie să reformulez, Brooke. Cred că ești căutată în altă parte, zise Genevieve Lee. Vreți să spuneți că nu sunt dorită aici."

Nu știu de ce, dar mie îmi place mult personajul. Brooke este un fel de copil omniprezent - chiar dacă lipsește din scenă, de asemenea este și perspicace. Reușește să ți se bage pe sub piele în moduri din cele mai diferite. Dacă ar fi să o compar cu un copil din literatură, hm.. cred că merge comparată cu Eva Luna din romanul omonim scris de Isabel Allende.


Bum bum bum.Ce se aude? Ce se simte?Zgomotul era ea însăși.
***

Pe pagina de facebook am scris câteva citate sugestive, citatele sunt din această carte. Găsiți pagina aici, poate dați și un like.
Era să fiu eu poate fi cumpărată de pe site-ul Editurii Univers, vă pun un link exact aici.



Comentarii

  1. Subiectul sună comic. Mă întreb ce ascund, în realitate, paginile acestei cărți.

    PS: ai primit o leapșă aici http://mybookbasket.blogspot.ro/2015/10/leapsa-de-toamna-autumn-book-tag.html

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)