Eve #2 Sacrificiul-Anna Carey



A trecut mai bine de un an de când am citit primul volum al acestei cărți, de fapt trilogii, și mi-am amintit foarte puțin din acțiune... Mi-a plăcut primul volum, dar acesta m-a cam plictisit și obosit...poate și din cauza stresului cu examenele și lipsa constanta de timp pentru lectură. Am furat câteva minute zilnic, de ici de colo, pentru a citi această carte
În centrul atenției e tot tânăra Eve, care, fugită de la școala internat unde viitorul ei se arăta sumbru, se refugiază acum în Califia. Acest oraș-refugiu este destinat doar femeilor, astfel că băiatul de care este ea îndrăgostită și care o salvează, Caleb nu o poate însoți. 
Fuge și din acest refugiu împreună cu o fostă colegă din școală și este prinsă de soldații regelui.  
Eve este pusă de acum să se confrunte cu noi situații, află detalii despre trecutul său și al mamei sale, primește noi datorii și ajunge să aibă un nou statut. 
Află de asemenea că tânărul Caleb este în viață și căutat de soldați, Eve trece prin diferite încercări și tot felul de împrejurări și în acest volum.
Lumea conturată de Anna Carey în carte este una a viitorului, un viitor sumbru, afectat de o molimă ce decimează populația globului și îi face pe conducătorii țărilor să recurgă la regimuri totalitariste pentru a readuce bunăstarea.
Ideea unui astfel de roman este bună, dar limbajul, descrierile și acțiunea deja mă plictisesc. Există cuvinte cheie în carte (Noua Americă, Rege, Pribegi,molimă, Orașul de Nisip etc) care se tot repetă iar și iar și devin chiar agasant de obositoare. Este genul de carte pe care vrei să o citești, se citește relativ ușor, ai nevoie de atenție minimă pentru ea și chiar de răbdare, dar trebuie citită în anumite momente. 
Probabil că de anul trecut până acum gusturile mele în materie de cărți s-au mai schimbat, ori, pur și simplu volumul al doilea este mult mai slab decât primul volum și devine pe alocuri previzibil. Uneori aș fi vrut să schimb câteva aspecte din carte, să schimb acțiunea și chiar decorul, dar pot asta doar în mintea mea. :))

Puteți comanda această carte și multe altele pe librăria online, Libris.
******
Voi ce mai faceți? Cum sunteți?Ce mai citiți?
Îmi cer scuze pentru inactivitate, promit să mă revanșez curând și cu alte recenzii și articole mai inspirante. 

Comentarii

  1. Mi-a fost recomandată trilogia asta acum mult timp, dar am preferat să nu o încep dacă nu este tradusă completă și am mai așteptat ... și am așteptat, așteptat, așteptat și uite că „Rise” tot nu apare! -_-

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui sa apara traducerea si la noi. Vad pe Goodreads ca volumul trei este notat cu mult mai putine stelute decat primele doua volume... Asta e cu trilogiile si romanele scoase pe volume... Primul volum e cel care iti deschide apetitul si iti da mari asteptari ca mai apoi urmatoarele sa te dezamageasca. :)) Din fericire exista multe alte carti mai bune decat cele publicate de autori ce au facut Creative Writing. :)

      Ștergere
  2. La mine a fost invers. Primul volum mi s-a parut super plictisitor, iar Eve era enervanta tare. In schimb volumul 2 a fost plin de actiune, iar Eve a devenit mut mai puternica, mai sigura pe sine, un personaj pe care eu am inceput sa-l agreez si chiar sa il plac :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu mi-a placut primul volum, mi-a lasat un gust amar, era prea sumbra acea lume pentru mine, motiv pentru care nu imi trebuie nici al doilea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scurt si la subiect. :)) aveam si eu momente de genul...dar i-am acordat sanse pt ca avea si parti ok (primul volum..)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)