O viață-Guy de Maupassant (recenzie)

Am citit această carte pe nerăsuflate. De fapt am început-o prin 4 aprilie dar a mers mai greu, am citit-o pe tren în drum spre Cluj și cum eram foarte obosită numai la carte nu mi-a stat gândul.
Ajunsă acasă, după vreo 3 zile de pauză, leneveală și stat la calculator am reluat cartea de unde rămăsesem.
Vă voi ilustra în câteva fraze acțiunea cărții și voi încerca din răsputeri să nu divulg prea mult.
Am primit cartea asta de la lecturi urbane în noaptea bibliotecilor.

Recenzie

Romanul, publicat în anul 1883, o are în centrul atenției pe Jeanne, o tânără de șaptesprezece ani care se întoarce la casa părintească după ce și-a petrecut bună parte din copilărie într-o mănăstire. Asta pentru a fi ferită de probleme. 
 Nu după mult timp, întoarsă la conacul părintesc, fiind fiică de baron, îl cunoaște pe Julien Lamare. Un tânăr misterios dar atrăgător. 
 La numai trei luni după ce fac cunoștință, cei doi tineri se căsătoresc. Julien se schimbă foarte mult după căsătorie, de unde rezultă că se însoară cu Jeanne doar pentru a pune mâna pe averea ei. Devine zgârcit și răutăcios cu soția, socrii și angajații.
De acum, baroană de Lamare, Jeanne se va obișnui greu cu viața de familie. Tânără naivă și prostuță, va fi înșelată de soțul ei cu propria slujnică, cu care acesta va avea un fiu.
Nu după mult timp, rămâne și Jeanne însărcinată, părinții îi sunt alături în tot acest timp. Naște un băiețel prematur cu o sănătate șubredă. Realizează că soțul ei e din ce în ce mai distant, ajungând chiar să fie ucis de  soțul ultimei amante.

Nici după acest eveniment, viața femeii nu e lipsită de greutăți. Părinții ei mor pe rând. Pe măsură ce crește, fiul ei Paul (poreclit Poulete) devine un om cu preocupări necinstite, fiind mereu dator și cerând mereu bani mamei sale. 
Acesta se căsătorește cu o prostituată. Dezamăgită și singură, Jeanne, este nevoită să își crească nepoata, fiica lui Poulete, rămasă ofrană de mamă. 

Această carte urmărește decăderea nobilimii și a moravurilor proaste care nu au lipsit nici din viața cotidiană a oamenilor din secolele trecute.  
E adevărat, pe parcursul cărții veți trăi intens prin ce trece Jeanne, care la suprafață pare o femeie lașă. Își iartă soțul prima dată când o înșeală, dar a doua oară, pare că soarta nu-l iartă și este ucis de soțul amantei sale. 
Se poate spune, că cea mai bună persoană din carte este Jeanne, care  își iartă soțul dar și fiul.  Din generații diferite, fiul seamănă mult cu tatăl său, chiar dacă Julien moare când Paul era bebeluș, acesta ajunge să-i calce pe urme tatălui său în purtări și reacții.
Mi-a plăcut mult cartea aceasta și pot să spun că e una din cele pe care le-am citit pe nerăsulfate. Îi acord cărții nota 10 din 10, pentru că avea părți foarte bune care nu mă lăsau să m opresc din citit.
************
Vreau să vă arăt cu ce am muncit eu sâmătă.
 E un semn de carte haios. Curând o să vă arăt și cum se face. 
Aaa, să nu uitați de concurs, pe care îl găsiți aici și la care încă mai puteți câștiga! 

Comentarii

  1. Excelenta carte, am citit-o cu mult timp in urma. Semnul de carte e super.

    RăspundețiȘtergere
  2. Super cartea. am citit-o cu mult timp in urma. Maupassant scrie teribil. am mai citit de el si Pierre si Jean , Bel ami si parca inca ceva. mi-a placut stilul, desi toate sunt dramatice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie mi-a placut, desi la inceput credeam ca ma voi plictisi de carte. :))

      Ștergere
  3. Interesant. Am şi eu această carte(de fapt mama o are) în biblioteca personală, poate o să-i dau o şansă.

    PS: Uu, ce văd acolo, 99 de followeri? Ţin degetele încrucişate până la 100. :>

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa o citesti, e o carte buna, sigur o sa-ti placa! :)
      Si mersi de sustinere :)) si eu le cam tin incrucisate :))

      Ștergere
  4. Nu am citit-o,dar mi se pare destul de bună!

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte interesanta cartea, asa cum imi place mie. Nici pe asta nu am citit-o inca. Este si film?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este un film realizat in 2005. Il gasesti cu titlul "Un vie". Probabil il poti vedea si online.

      Ștergere
  6. Am citit Bel Ami de Maupassant si acum, in urma recenziei tale, am sa citesc cu siguranta si 'O viata'.
    Ma bucur ca am ajuns pe blogul tau, am descoperit cateva carti pe care abia astept sa le citesc la randul meu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o carte buna. Ma bucur si eu ca ai ajuns pe aici si iti multumesc de feedback. Sunt fericita sa aud ca recenziile mele sunt utile si altora. :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)