Motivele mele pentru lectură, plus un mini-concurs




De ce citesc? Dacă acum aș fi din nou copil aș întreba indignată, de ce să citesc?!
Pot să fac orice altceva în loc....Acum în schimb, aș da aproape tot pe citit. Jumate de oră liberă, un scaun și un bec sau o încăpere luminată, e numai bună ca să mă bag cu nasul într-o carte. Probabil că nasul meu e plin de litere de la cât a stat prins între file. Nasul ca nasul...dar ochii. Pe ei să-i vedeți cât sunt de adormiți adesea.
Pentru voi, la finalul postului am organizat un mic concurs. 
*********************************

 De ce citesc?

Am mai multe motive:

Pentru a trăi mai multe vieți, nu are legătură cu reîncarnarea, ci doar cu faptul că trăiești poveștile din carte. E plăcut să te regăsești în pielea lui Black Beauty, frumosul căluț cu o viață tumultoasă, sau chiar în rolul șugubățului Nică din Amintriri din copilărie.

Citesc pentru a fi bărbat, femeie, cățel, pisică, șoricel, orfan, bogat sau orice alt statut social ori ființă din perspectiva căreia este scrisă cartea. Am trecut prin viața ofranului Oliver Twist, prin viața Evei Luna, am aflat și prin ce peripeții a trecut Anne Shirley, protagonista romanului Anne de la Green Gables. Cine mai are nevoie de reîncarnare când avem cărțile? :))

Citesc deoarece cărțile învie de fiecare dată când le deschid și mă las absorbită în firul lor.

Citesc pentru a călători în trecut, viitor, alte galaxii, junglă, naufragia pe o insulă, călători în subteran...Robinson Crusoe sau Domnul Phileas Fogg (Ocolul Pământului în 80 de zile) știu despre ce vorbesc.

 Citesc pentru a descoperi  povestea de dragoste pe care n-am trăit-o eu, dar au trăit-o alții. Exemple considerabile pot fi: Jane Eyre, Maestrul și Margareta,Tess d’Urberville, Viața secretă a albinelor, Aveam optsprezece ani etc.

Citesc pentru că pot și am ce. Am o bibliotecă destul de mare cu multe cărți, deși am impresia că niciodată nu sunt destule. Cu toate acestea abia dacă am citit o treime din ele, spre rușinea mea.

Citesc pentru că există și cărți bune scrise de oameni care au avut ceva de spus: Ciobit. Interviuri cu Maia Morgenstern, Suad-Arsă de vie, Jurnalul Annei Frank, Pânza de păianjen. (Toate acestea sunt jurnale, interviuri sau mărturii ale unor oameni reali cu probleme și trăiri ca ale noastre, ba chiar mai impresionante).

Citesc pentru că vreau să văd ce au oamenii de zis.

Citesc pentru că am avut norocul de a mă naște într-o țară unde cărțile sunt accesibile pentru oricine, unde școala este obligatorie și biblioteci avem, Doamne fii lăudat!

Citesc pentru că e amuzant să citești. Piesele de teatru, comediile, romanele comice, romanele tragice te incită și te poartă pe firul lor până la ultima pagină. Sinceră să fiu, nu de puține ori am sărit câteva paginii pentru a vedea mai repede ce se întâmplă la final. Suspansul era prea mare și mă enerva, mă obliga să trișez puțin.

Citesc pentru că există cărți inocente precum copii, animăluțele sau alte ființe care îți stârnesc impulsul de a le lua și stânge în brațe de numa: Copilul lui Noe, Oscar și tanti roz, Charlie și fabrica de ciocolată...

Citesc pentru a avea motiv de discuție cu alte persoane.
Citesc pentru că știu.

Citesc pentru că găsesc pe vreo librărie online, librărie normală,  pe la prieteni sau chiar la bibliotecă romane sau cărți foarte bune de care este imoral să te desparți până ce nu afli toată povestea.

Citesc pentru că poate într-o bună zi mă voi apuca și de scris. Îmi voi transpune gândurile într-o carte, nu doar online.
Citesc pentru că nu am ceva mai bun cu ce să mă laud.
Citesc pentru că îmi place.

********************************

Concursul

Apropo, voi citiţi cărţi online? Sau pe computer?

Acum vă întreb și pe voi, DE ce citiți? E importantă lectura pentru voi?

 Primii 4 care răspund la întrebare și urmăresc blogul prin GFC vor primii romanul în format PDF Îngeri și Demoni de Dan Brown, iar următorii  care scriu comentarii elaborate care să includă răspunsul la întrebare, vor primi romanul în format PDF Cinci săptămâni în balon de Jules Verne (și aceștia trebuie să urmărească blogul în GFC). 
 Vă rog ca în comentariu să includeți numele cu care urmăriți prin GFC și o dresă de mail pentru a vă trimite cărțile.Aveți timp până prin 20 aprilie. Abia  aștept să citesc de ce citiți și voi.

last edit: Am trimis o parte din cărți. Îi rog pe primii 3 înscriși să-mi confirme aici faptul că au primit cărțile (Viorel, Hogof și Katherine), de la una din participante n-am primit adresa...așa că n-am putut încă să-i trimit cartea. Fruelise dacă ești prin zona, participarea ta e încă valabilă, trebuie doar să-mi lași adresa.
Pentru restul, concursul e încă deschis și puteți să  primiți romanul lui Jules Verne. Curând vă voi trimite și vouă premiile, doar să fie mai mulți participaniți.

Comentarii

  1. Interesante motive. E greu de răspuns la această întrebare. Citesc deoarece lectura îmi face inima să bată într-un mod pe care nu mi-l pot explica.

    PS: eu sunt în afara concursului, cedez premiul meu unui alt comentator. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, lectura te ajuta sa gasesti oameni cu care ai ce vorbi. :)
      Lectura placuta!

      Ștergere
  2. Citesc fiindca doresc sa ma detasez de lume. Uneori nu-mi place ce vad,ce aud si pur si simplu vreau sa ma eliberez. Astfel,pot sa evadez intr-o lume fictionala fascinanta,unde pe alese pot sa aleg o drama,o comedie sau ceva de dragoste. Citesc,fiindca vreau sa fiu o persoana culta,care se poate integra in societate mai usor,dar de cele mai multe ori citesc fiindca pur si simplu imi place.
    Email: hogof_hg@yahoo.com
    Multumim de concurs si imi place postul tau! De multe ori m-a batut gandul sa scriu o carte unde sa-mi creez propria lume magica.

    RăspundețiȘtergere
  3. In opinia mea, lectura este cam cel mai important lucru.Avem ca exemplu multe femei medievale, iar ele nu aveau voie sa invete la scoli ca si baietii, si s-au descurcat numai citind.
    Eu personal citesc deoarece sunt foarte curioasa si imi place sa aflu cat mai multe. Imi place sa traiesc alte vieti in alte tari cu alti oameni si de ce nu, chiar in alte timpuri.
    Imi amintesc ca pana la 13 ani nu am vrut in ruptul capului sa citesc, si fix in ziua cand am implinit acesti ani am inceput cu o carte fantasy. Acum citesc si alte genuri de carti, dar stii cum se zice, prima dragoste nu se uita niciodata.
    Dar revenind la subiect,cititul m-a facut ceea ce sunt astazi. Ma gandesc cu groaza sa fii trait intr-o lume paralela si sa nu cunosc toate povestile pe care le stiu astazi, sau sa nu am aceleasi pasiuni ca acum. Imi este putin mila de persoana mea din lumea aia paralela, oare cum traieste ea fara Myrnin sau Dimitri,Damon,Will Herondale sau Jem Carstairs? E o lume pe care nu mi-o pot imagina :)).
    Pe scurt cam astea ar fi motivele pentru care citesc ;D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumos argumentat, insa pentru a putea sa-ti trimit cartea te rog sa-mi lasi un mail si sa-mi spui numele de Google Friend Connect prin care urmaresti blogul. Multumesc.

      Ștergere
    2. Aaaaaa da, am uitat, vai ce ametita sunt :)). E-mail - katherine_morgan25@yahoo.com si GFC - Katherine

      Ștergere
  4. Foarte bune motivele :)
    La cat mai multe carti citite.
    Email: dragomir.mihai.viorel@gmail.com
    Nume:vioreld

    RăspundețiȘtergere
  5. pur si simplu imi place sa citesc,ma relaxeaza :)

    RăspundețiȘtergere
  6. :) Frumoasa postare :) Eu citesc atat carti pe calculator cand pot, cat si in format paperback :) Citesc fiindca ma relaxeaza, deoarece pot sa fiu orice personaj vreau, post sa analizez trairile si actiunile personajelor, sa vizitez o gramada de locuri, sa ma pierd in lumea imaginatiei :)
    Bafta :* Si eu particip :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu vrei si cartea in pdf? :) lasa-mi mail-ul si gfc-ul. bafta!

      Ștergere
    2. Excelenta initiativa, Bia. De vreo cativa ani citesc aproape exclusiv carti in format electronic. Mi se pare mult mai comod. Pot sa maresc textul cat vreau si pot sa citesc la fel de bine in pat, ca si cum as citi o carte tiparita :) Eu citesc cel mai bine in pat. Relaxata si total rupta de realitatea inconjuratoare.
      Nu raspund ca sa particip la concurs, (am ambele carti), ci pentru ca imi place intrebarea. E stimulenta :).
      De ce citesc? Pai citesc pentru ca o carte e un univers fermecat, o lume pe care nu o sa o traiesc in afara ei. E o calatorie pe care altfel nu as avea sansa sa o fac. Citesc pentru ca o carte e o viata in plus pe care o primesc de la univers, un alt destin, o alta poveste. O evadare intr-o lume magica, deloc anosta, un izvor nesecat de cunoastere si implinire sufleteasca pe care nimic altceva nu le poate egala. Toate astea si multe altele le gasesc doar intr-o carte.

      Ștergere
    3. Foarte frumos, Tina! La orele acestea tarzii tot ce e abstract si visator din oameni iese la iveala, mai ales cand e vorba de scris si citit. Ma bucur ca ti-a placut provocarea mea si iti multumesc ca ai raspuns! Apreciez foarte mult ca nu ai facut-o doar pentru concurs. :)

      Ștergere
    4. :)cand iti place ceva faci din placere, nu pentru ca ti se ofera o recompensa, nu?

      Ștergere
    5. Da, corect. :) bine spui. te mai astept, sper sa-ti faca placere in continuare! :D

      Ștergere
  7. Mă bucur că pasiunea pentru cărți este comună. Și îmi place cum ai spus că lectura ne ajută să trăim mai multe vieți.
    Mulțumesc pentru vizita pe blogul meu. Mi-ar plăcea să pun și o carte de-a ta în bibliotecata pe care am desenat-o acolo. Dacă te rog, te întorci să îmi lași un titlu pe care să îl pun lângă celelalte cărți?

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi plac motivele tale, sunt ceva mai poetice decat cele gasite de mine. Nu particip la concurs, am vrut doar sa-ti spun ca mi-a placut articolul tau!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nume: Clara ♫
    Email: albulescumaria06@yahoo.com
    Frumos argumentat. Motivele tale sunt cam al fel cu ale mele.
    De ce citesc?! E ca si cum m-ai intreba de ce respir! E vital. E o alta lume, noua, nedescoperita. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Citesc in toate felurile, depinde de spatiu, timp si posibilitati materiale. Foarte frumoase argumentele tale, succes!

    RăspundețiȘtergere
  11. Frumoasa postare...eu citesc pentru ca ma relaxeaza si ma ajuta de multe ori sa ma simt mai bine cu mine;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine zici.Trebuie sa citim de placere, altfel n-are farmec lectura. :)

      Ștergere
  12. Super postarea. Eu ador lectura, dar prefer sa simt cartile in mana, sa le simt mirosul..am visat mereu sa am o camera cu pervazul jos, pe care sa imi pun eu perne si sa imi pregatesc loc de citit, cu fereastra cat tot peretele, sa am lumina naturala cat mai multa.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)