Pescărușul-A.P Cehov

                                             
Am început să citesc piese de teatru. Odinioară nu îmi plăceau, nici acum nu prea mă dau în vânt dar știu că trebuie, dacă asta e ce îmi doresc pe mai departe. De  Cehov n-am mai citit nimic până acum, am cerut o carte  ce cuprinde mai multe piese scrise de el- Livada cu vișini, unchiul Vanea și alte piese- printre care și Pescărușul.
 Anton Pavlovici Cehov  a fost un prozator și dramaturg rus. De o sută de ani spectacole după piesele sale sunt prezente, practic, în fiecare stagiune pe afișele teatrelor din România. Mari regizori de teatru din România  au găsit surse majore de inspirație în dramaturgia lui Cehov.
afiș piesă de teatru-Teatrul de Stat Oradea
                                           
Pescărușul e prima dintre cele patru mari piese ale dramaturgului rus Anton Pavlovici Cehov. Piesa a fost scrisă în 1895 și a fost pentru prima dată pusă în scenă în 1896. Textul dramatizează conflictul romantic și artistic născut între 4 personaje: ingenua Nina, autoritara doamnă Irina Arkadina, fiul ei, creator de piese experimentale Konstantin Treplev și faimosul scriitor Trigorin.
Această piesă prezintă niște conflicte între generații, prezente de asemnea și în Hamlet, personajele citează adesea fragmente din această operă pe parcursul piesei.
  Tânărul Konstantin Treplev  scrie piese de teatru inovatoare și abstracte pe care le pune în scenă într-un cadru restrâns. În una din reperezentații, dată pe o proprietate rurală, îi oferă un rol principal frumoasei Nina, de care Treplev e îndrăgostit.
Din nefericire dragoste nu îi este împărtașită. Nici unul dintre personaje nu se bucură de o dragoste sinceră și puternică din partea persoanei iubite. Purtată de ambiție și îndrăgostită de Trigorin (iubitul mamei Arkadinei,mama lui Treplev), Nina se încăpățânează și fuge în capitală, cu gândul de a deveni actriță.
 În figura ei se concentrează aproape toate seminficațiile simbolice ale Pescărușului.  Cuvintele sale: "Eu sunt un pescăruș", au devenit o frază cheie a dramaturgiei universale. Ele vorbesc despre libertate, vise și chiar nenorociri.
 Aceste cuvinte sunt inspirate din apariția în casă a unui pescăruș împușcat iar mai apoi împăiat.
 N-am prea apucat să citesc multe cărți în ultima vreme, mă chinuie Moromeții, pe bune, am început să urăsc romanul acela, am început în urmă cu vreo trei săptămâni și abia ce am terminat primul volum.
 Dacă sunteți în criză inspirațională, aruncați o privire pe această librărie online și vedeți ce găsiți, au o gamă bogată de cărți online, aveți de unde alege.
 Voi ce ați mai citit? Eu aș avea ce să citesc, doar să termin cu lecturile pentru școală. Mâine e Schimb de cărți Oradea și mă bucur foarte tare, vreau să văd ce cărți mai aduc oamenii pe acolo.
Un weekend plăcut vă doresc!

Comentarii

  1. Te duci la Teatru? Vai, Bia, ce profesie frumoasă ţi-ai ales! :*
    în general nu sunt foarte interesată să citesc piese de tearu, dar poate o să le dau o şansă. Şi eu intenţionez să mă apuc de volumul II din Moromeţii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Teatrul e ceea ce imi doresc. Cititul pieselor nu prea imi place, e mai placut sa interpretezi :). Cat despre Morometii, ma chinui de aproape o luna cu primul volum si abia acum l-am terminat si am citit ceva din al doilea.
      :) Bafta si tie cu Morometii! :)

      Ștergere
  2. Saluuut! Te invit la un concurs...primul meu concurs [in parteneriat cu blogul Stuff for Soul]! Sper macar sa`ti 'arunci un ochi' sa vezi despre ce e vorba:D
    Merci!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)