Eve#1 de Anna Carey sau America după molimă...

                                                        

Scurt rezumat Eve #1

Chiar nu mă așteptam că îmi va face plăcere să citesc un roman ca acesta, comercial și foarte mediatizat, dar bun, care te ține cu sufletul la gură pe toată durata lui, sau pe aproape în totalitate.
  Acum să spun ceva despre conținut, nu? Așa ar trebui. Ok. Trilogia omonimă Eve  de Anna Carey spune povestea unei fete cu același nume. Ca să vă faceți o idee mai exactă, vom călători puțin în viitor, mai exact în anii 2030, într-o Americă ce încearcă să se recupereze după o molimă care i-a distrusmare parte din populație, după cum e menționat în carte. Eve a avut norocul să fie salvată la vârsta de cinci ani, aceasta trăia cu mama sa în timp ce femeia s-a îmbolnăvit și a murit de molimă, iar micuța a fost dusă la o școală de fete.
 Copila învață acolo până când află ce va urma să se întample cu ea după absolvire. Șocată de cele aflate cu ajutorul unei colege, Eve evadează din Școală și încearcă să supaviețuiască în sălbăticia Americii devastate, condusă de un Rege tiran ce dorește o repopulare totală a teritoriului afectat.
  În încercarea de a supraviețui regimului și de a scăpa de oamenii regelui, Eve este ajutată de colega ei Arden, de asemenea o evadată ca și ea, dar și de Caleb, un orfan și câțiva amici de-ai lui. Să nu mai pomenesc și faptul că eroina noastră ajunge să se îndrăgostească de Caleb, oh, dragostea, mereu dragostea, apare chiar și în astfel de cărți.

  Despre autor

Anna Carey
  
 Anna Carey, autoarea trilogiei Eve , a crescut în Long Island ca fiica a unei profesoare la o școală specială și a unui astronom. De mică și-a dorit să devină pictoriță, procuror, terapeut sau desinger, dar a ales o cariera de scriitor- singura care îi permitea să fie toate cele menționate. A studiat Literatura și Creative Writing la New York University . După studii a lucrat la o publicație pentru copii ca editor înainte să-și ia Masteratul în Ficțiune la Colegiul din Brooklyn. Acum trăiește în Los Angeles. 

Să vă spun părerea mea

 Eve mi s-a părut o carte foarte bună, având în vedere că îmi făcusem o impresie destul de greșită despre roman din cauza marketingului destul de agresiv al editurii care l-a publicat...sau doar mie mi se părea așa? 
Probabil că nu e așa, oricum, mi-au plăcut mult descrierile locurilor prin care Eve și ai săi amici ajung: case, locuri, orașe chiar și fastfood-uri, toate împietrite în timp. Ca minusuri ar fi flashback-urile care apar când ți-e lumea mai dragă și faptul că autoarea pune prea mult accent pe teama de băieți a lui Eve, chiar dacă așa a fost învățată în școală eroina noastră. 
Îi acord cărții 9 din 10, adică e doar primul volum, sunt curioasă și de următoarele două, în primul acțiunea se sfârșește undeva în plop, adică Eve și Caleb ajung la Califia, mai mult nu vă spun, poate reușiți și voi să puneți mâna pe carte. :) Puteţi urmări trailerul cărţii aici
  Cartea în sine o puteţi căuta pe o librărie online, tot acolo găsiţi, evident, o gamă variată de alte cărţi online ,  chiar şi în engleză-adică  libris.ro. 
****************
În altă ordine de idei, la mine în oraș e criză de moromeți :)) biblioteca e secătuită de volumul întâi din Moromeţii de Marin Preda, de ce oare? Toți școlerii s-au pus pe citit? Chiar toți? Nici un Moromete rămas și pentru mine? Că nu mi se pare ok să încep să citesc volumul al doilea fără volumul întâi. :))
 Până mai trece valul acesta și se mai predau cărți la bibliotecă, cred că voi începe să citesc Notre Dame de Paris de Victor Hugo, dacă tot am achiziționat ambele volume. Voi ce mai citiți?

Comentarii

  1. Uu, ce bine sună! Mai auzisem de cartea asta, iar acum sunt și mai hotărâtă să o citesc! :D
    Pe mine mă înfioară gândul că va trebui să recitesc Moromeții pentru Bac. :|

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am citit nici macar odata Morometii si sunt destul de interesata sa aflu despre ce e cartea, doar sa pun mana pe ambele volume odata :))

      Ștergere
  2. Şi mie mi-a plăcut foarte mult Eve.Măcar în cartea asta se arată adevărata latură a bărbatului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am citit Eve si mi-a placut; i-am dat 4/5. ''Conceptul'' cartii este foarte interesant, cum Eve afla de ceea ce se intampla cu adevarat dincolo de ziduri si decide sa fuga.
    Apropo, sunt nou pe-aici, dar pot sa spun ca ai un design super dragut :D

    P.S. Sper ca nu te superi daca las un link catre concursul meu aici :)

    http://inabookshelf.wordpress.com/2013/01/23/concurs-2/

    Sper sa participi si tu :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Eve
    de Anna Carey
    “Fericirea e un moment.”
    “Aveau sa fie mereu pe urmele mele.In spatele fiecarei lanterne erau ei. In spatele fiecarui zgomot de motor erau ei. Ei erau fiecare silueta neclara pandind din spatele copacilor.”
    “Zile intregi in salbaticie,doar pasarile imi vorbeau .Paraul era singura mana care ma alina , vantul era singura suflare care-mi dadea praful din ochi “
    “In loc sa spun cum ma simteam , nu i-am vorbit timp de doua saptamani .Am lasat rana sa se infecteze sa se mareasca prin alimentarea tacerii dintre noi.Am invatat atunci un adevar crucial :ca o relatie poate fi judecata dupa lista de lucruri nespuse dintre doua personae “
    “Va trebui sa regretam pe parcursul acestei generatii nu doar cuvintele pline de ura si actiunile oamenilor rai,ci si tacerea infricoasatoare a oamenilor buni”
    “A iubi pe cineva înseamnă a şti că viaţa ta ar fi mai rea fără acea persoană!”

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)