#3 Suplimente alimentare şi jucării pentru peruşi

 Spuneam în postările anterioare câte ceva despre îngrijirea peruşului, am început cu istoricul şi descrierea, iar ultima dată am vorbit despre nutriţie şi alimentaţie. Acum voi vorbi mai mult despre suplimentele alimentare şi despre jucăriile lor preferate.

Suplimentele alimentare

Peruşii iubesc verdeţurile, ai mei adoră salata şi varza, dar și iarba și chiar trifoiul. Trebuie să vă asigurați că acestea sunt bine spălate și uscate (adică nu ude) înainte de a le pune la dispoziția perușilor. Umezeala de pe frunze poate cauza diaree.
 Puteți prepara gustărele pentru peruși acasă, vor fi mai naturale decât cele din comerț și mai sănătoase.Eu de obicei le tai bucățele de fructe (mere,căpșuni,pere,banane etc) și le acopăr cu câteva boabe de mei.În felul acesta ei văd meiul dar sunt nevoiți să guste și din fruct, în acest fel veți obișnui perușii învățați să mănânce doar semințe cu fructele.
 Perușii mei mănâncă și biscuiți, eu îi fărimițez și pun foarte puțină apă pe ei, cât să devină ca un aluat și pun semințe peste. Alte gustări pot fi morcovii sau cartofii fierți și pisați, eu personal le scot din supa de pui câte o bucățică și le-o dau. Evitați ca supa să fie prea sărată sau condimentată. Puteți găsi și alte rețete  pentru preuși pe net. Pe youtube sunt o grămadă de tutoriale și idei grozave.
 Câteva din alimentele pe care trebuie să le evitați sunt: sarea, avocado, snacks-urile şi chips-urile pentru oameni, ciocolata și pâinea (eu  le-am mai dat pâine, au ros până s-au plictisit și au plecat).



În clip îi vedeți pe Coco și Oli mâncând mei crescut în ghiveci.

Jucăriile și activitățile

Jucăriile sunt importante pentru ca păsările să nu se plictisească. Oglinzile, clopoțeii, și alte câteva aflate în comerț sunt foarte utile în aceste cazuri. Dacă vrei să fii inventiv, ca mine, și să le faci jucăriile cu mâinile tale găsești tutoriale pe net. 
Jucăriile pot fi puse în colivie, dar atenție să nu ocupați prea mult din spațiul de trai al mitieilor, sau pot fi puse la dispoziția lor când sunt înafara coliviei. 
O altă activitate drăguță ar putea fi mâncatul de mei curd crescut în ghiveci. Tot ce aveți nevoie sunt o mână de boabe de mei, din cel cu care hrăniți perușii, un ghiveci cu pământ și câteva zile de așteptare ca să crească până îl veți putea servi păsărilor. De asemenea păsărilor le place să socializeze,când e vreme bună îi puteți scoate pe peruși cu colivia pe balcon, o așezați undeva sus ca să poată vedea afară.Aigurați-vă ca e un loc sigur și  că ușițele sunt bine închise. De asemenea aveți grija ca vântul să nu răstoarne colivia. Dacă nu aveți balcon, puteți să așezați colivia undeva la fereastră pentru câteva ore de chat păsăresc.Distracție plăcută! 

Comentarii