Magazinul magic de jucării - Angela Carter

Când am văzut cartea pe raft în biblioteca județeană, din cauza coperții și a titlului mă așteptam să fie o carte pentru copii. După prima pagină însă mi-am dat seama că nu e așa. Am început-o pe autobuz în timp ce veneam spre casă. Un nene ce s-a așezat pe scaunul din stânga mea dădea târcoale cărții, era cu ochii pe paginile ei, de parca ar fi prins vreo idee din ce citeam, chiar s-a aplecat să poată vedea coperta. Era amuzant și enervant în același timp. E neplăcut ca cineva să își bage nasul peste foile mele.Părea interesat să afle ceva despre carte, cine știe ce cuvinte scoase din context a văzut. După ce a citit titlul cărții și-a pierdut interesul. Good for me.
  Să revenim la carte. Mi-a plăcut mult, deși descrierile amănunțite îmi sunt destul de greu de digerat în general, asta chiar mi-a plăcut.În carte e vorba despre o fată de cinsprezece ani , fratele de doisprezece și sora de cinci ani ai acesteia. Cei trei copii se află în grija menajerei, deoarce tatăl lor, un autor celebru, este dus în Statele Unite pentru a-și promova cartea împreună cu mama acestora. Melanie are preocupări ca orice fată de vârsta ei plus o fantezie destul de ieșită din comun. Jonathon este preocupat de construcția vaporașelor în sticlă, iar Victoria, surioara lor este doar un copil dolofan și drăgălaș.
Într-o noapte, Melanie se strecoară în dormitorul părinților și îmbracă rochia de mireasă a mamei lor. Se aventurează în grădină și rămâne captivă înafara casei. Urmează o imagine destul de abstractă pe care autoarea, Angela Carter, o prezintă cu lux de amănunte. Melanie se cațără în mărul din fața casei pentru a putea urca pe fereastră în camera ei. O tânără în rochie de mireasă escaldând un măr. Cine s-ar fi gândit la asta. Ajunge în cameră cu prețul rochiei distruse. Nu mai dau amănunte.
 A doua zi sosește o telegramă din care Melanie află că  părinții ei au pierit într-un accident în drum spre casă. Menajera îi trimite pe cei trei copii în grija unchiului lor, Philip într-o suburbie a Londrei, despre care aceștia nu știu decât că este fratele mamei lor. La gară cei trei sunt așteptați de frații mătușii lor, Margaret, soția unchiului Philip.De aici începe aventrua Melaniei și a fraților ei. Unchiul Philip este proprietarul unui magazin de jucării pe care chiar el le face la subsol. Acolo el își vede visul cu ochii, făcând reprezentații de marionete la care mătușa Margaret, Finn și Francie (frații ei) și cei trei nepoți vor fi obligați să asiste. Unchiul este un om răutacios de care la toți le e frică. Acesta îl urăște pe Finn, tânărul de nouăsprezece ani. Mătușa Margaret este o femeie roșcovană, la fel ca frații ei irlandezi fiind, mută și terorizată de soțul ei. Pe parcursul șederii lor acolo, Melanie are aceleași sacrini de dus la bun sfârșit, trebuie să facă treaba de vânzătoare în magazin și să o ajute pe Margaret la treburi în casă. Se îndrăgostește de Finn, devine parte dintr-un spectacol de marionete și ascunde dragostea incestuoasă  dintre mătușa Margarte și fratele ei Francie.  Finalul cărții este unul deschis, unchiul Philip într-un acces de furie dă foc la casă în speranța de a scăpa de locatari ei după ce le află secretele. Cartea se încheie cu Melanie și Finn, despre care aflăm că au supravieșuit incendiului și speră ca și ceilalți să fi reușit.
 Mai sunt o groază de detalii în carte, am omis câteva din ele pentru a păstra misterul în cazul în care cineva e interesat să o citească în întregime.
 O recomand cu căldură și celor care sunt interesați. :)
p.s. ecranizarea cărţii e una destul de slăbuţă şi anostă în comparaţie cu cartea.

Comentarii

  1. Luni voi avea și eu cartea ^^
    Am comandat un pachet cu cărțile autoarei la un preț excelent ! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie nu mi-a plăcut în mod special :-?? .
      Apropo, cum se numește filmul ?

      Ștergere
    2. Iti lasa un gust ciudat. Filmul il gasesti cu titlul cartii din engleza "The Magic Toyshop" :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)