Ingrijirea perusului#1-Istoric si descriere

Mi-am propus sa fac continutul blogului cat mai variat posibil si sa scriu cate ceva din domeniile la care ma mai pricep si eu.Nu ma pricep eu la foarte multe lucruri cum ar fi tricotajul sau chiar gatitul, dar la animalute sa zicem ca da, ma pricep.
 Am sa scriu acum un mini-ghid de ingrijire a perusului din surse destul de sigure si din proprie expereinta.
buburuzabia.blogspot.com
Oliver si Coco
  Coco si Oliver, copii mei, va invita sa cititi Ghidul de ingrijire al perusului
*Scurt istoric si descriere*
Perusul este una dintre cele mai frecvent intalnite pasari pe care le avem prin casele noastre si care ne bucura ziua de cum se crapa de zi si pana-n seara cand isi vara cioculetul sub aripioara si inchide ochisorii.
Supranumuit si papagalul ondulat, perusul este original din Australia, este indragit datorita coloritului,istetimii si capacitatii de a reproduce cuvinte, pe care nu multe pasari o au. Este jucaus, curios si foarte prietenos, dar sa nu te astepti ca din prima zi sa intalnesti la el toate aceste calitati.Ca orice nou mebmru adoptat al familiei are nevoie de o anumita perioada de acomodare, mai ales ca adoptarea lui implica renuntarea sa la fostii stapani si la familia din care a venit,parintii, fratii si surorile lui, de aceea cel mai potrivit ar fi sa achizitonam o pereche, mai ales daca nu avem mereu destul timp in cursul zile sa-l petrecem langa el. Inainte sa luati unul acasa, trebuie sa va asigurati ca nu este prea batranel dar nici necopt, adica prea tinerel. Sa abia in jur de 5 luni sau pe acolo. Mai trebuie sa aveti in vedere sanatatea lui, daca ai vazut vreodata o pasare bolnava, atunci iti vei da seama si cand un perus e bolnavior. Simptomele sunt cele standard: mititelul e abatut, pene zburlite ori lipsa, somnolenta.
Coloritul este foarte frumos in culori vii: verde,galben, albastru(Oliver,masculul), chiar alb (Coco,femela ) sau gri. Cioculetul este incovoiat (bunicii mei se minunau cum poate sa manance cu el asa), in jurul narilor are culoare rozalie cand este tinerel iar la maturitate e albastru daca exemplarul e mascul si roz spre maro daca e femela(observa poza).
Dupa modelul penelor de pe cap si dupa ochisori se poate afla perioada de viata in care se afla perusul. Cand dungile de pe cap coboara spre spate inseamna ca perusul a trecut de varsta in care poate fi considerat pui. Tot asa, in timp ce inainteaza in varsta apare o dungulita alba in jurul pupilei, aceasta se accentueaza cu trecerea timpului si inseamna ca perusul imbatraneste. :) E semn bun daca ajunge sa imbatraneasca in familia ta, de obicei oamenii care au acasa asemenea fiinte nu prea au grija de ele si ajung sa moara inainte de batranete...
!Atentie, daca nu ai suficient timp pentru el si nici chef sa il mai ai in grija dupa ce stii ca te vei plictisi, nu iti lua asemenea respnsabilitate!  Nu merita sa irosesti o viata, chiar si a unei pasari doar ca sa iti dovedesti ca poti fi mare si tare.

Comentarii

  1. Vaaai ce dragalasi sunt! Veterinarul aspirant din mine tocmai s-a trezit la viata! Eu nu am avut niciodata papagali/perusi/pesti/testoase. Am avut hamsteri si imi voi lua curand o sisila sper...sau un gerbil. Imi place articolul, il astept pe urmatorul cu agenda deschisa, gata sa iau notite :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca iti place articolul. La rozatoare nu prea ma pricep, dar stiu ca sunt dragute foc si ele! Te mai astept pe aici! :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)